Raskusi magama jäämisega

Vähkren öösel hullemini kui minu kass


Viimasel ajal on mul olnud raske magama jääda. Päeval ma ainult magaksingi ning ka õhtuti ei jõua voodisse minekut ära oodata, aga vot siis voodis lebades mul enam und ei tule.

Võin tund aega niiviisi väherdes üleval olla - vahest kauemgi veel. Ikkagi on mul kogu aeg tunne, et olen tohutult väsinud. Täitsa lõpp, pole üldse loogiline.

Naljakas on veel see, et olen püüdnud käituda võimalikult vastutustundlikult. Näiteks olen hoidunud telefoni kasutamisest enne magama jäämist. Samuti ei joo ma ka ju tavaliselt õhtuti kohvi. Mis siis viga? Miks ma magama ei jää? Kas teadsite, et tavaline inimene uinub umbes seitsme minutiga?

Surfasin veel netis ringi ning proovisin leida lahendusi, kuidas kiiresti uinuda. Leidsingi erinevatelt lehekülgedelt nõuandeid, mis peaksid soodustama kiirelt magama jäämist. Proovisin ühe õhtu täpselt nende järgi talitada ning vaatasin, kas nii tuleb uni kiiremini või mitte. Pean veel mainima, et tegelikult ei ole see nii väga erinev minu tavalisest rutiinist, aga eks näis. Samuti kirjutati palju erinevatest aroomiõlidest näiteks lavendlist, aga kuna ma ise suur lavendli sõber ei ole jätsin selle vahele.

1) Kõigepealt tegin endale õhtu hakul kosutava tee. Siinjuures peab märkima, et piparmünditee ei ole soovitatav. Samuti ei tohiks tee sisse enam mett või suhkrut panna, sest enne magama jäämist peaks ennast kõigest magusast eemale hoidma.

2) Magusast veel nii palju, et kuigi suhkur on halb, siis šokolaad on veel halvem. Ka šokolaadis leidub ju teatud hulgal kofeiini, mis ei ole küll päris nii halb kui kohv, aga siiski.

3) Umbes kümne paiku õhtul vaatasin veel viimast korda telefoni ning siis panin selle kõrvale. Ka arvuti taga ma enam ei istunud. Ainult telerit vaatasin veel, aga selle ja magamamineku vahele jäi kena tunnike. Ehk siis ei tohi ekraanivalguse käes istuda vähemalt tund aega enne voodisse minekut.

4) Enne pesema minekut tegin magamistoas akna lahti, et tuba õhutada. Väidetavalt pidi olema hea minna magama natuke jahedamas keskkonnas. Lisaks on siis ka toas mõnus värske õhk.

5) Seejärel suundusin vannituppa. Kuuma duši rahustav mõju peaks aitama lõdvestuda ning on hea ettevalmistus magusaks uneks. Peale dušši ajasin selga oma kõige mugavamad pidžaamad.

6) Raamatu lugemine on lihtsalt kohustuslik. Enne unne suikumist on ju nii mõnus veel paarkümmend lehte lugeda. Tavaliselt just pärast lugemist tunnen, et nüüd tuleb küll kohe uni. Eriti hea on veel praegu, kus pean lugema Remarque’i „Läänerindel muutusteta”, üsna hea raamat, mis une peale ajab.

7) Kui ka raamat loetud, siis oli aeg tuli kustutada ja silmad sulgeda. Tavaliselt tulevad just nüüd pähe kas kõige murettekitavamad mõtted või siis vastupidi täiesti tähtsusetud ideed, mis on tulnud ei tea kust. Sel puhul soovitati leida rahustavaid mõtteid. Näiteks on hea kujutleda oma unistuste kodu. Seda saab lõpmatuseni kõige pisemate detailideni läbi mõelda ning samuti sisendab see meile positiivseid mõtteid, mis on lõdvestava toimega.

Teinud kõik need sammud läbi, on tulemus järgmine:

Ma ei saa olla sada protsenti kindel, et just selline rutiin mind aitas, aga jäin eile magama kiiremini kui kunagi varem. Isegi oma unistuste majast ei jõudnud ma mõelda. Pärast raamatu käest panemist vaatasin, et kell oli pool üksteist ning mõtlesin, et huvitav, kaua ma siis nüüd üleval olen. Rohkem ma ei mäleta, sest küllap pidin kohe pärast seda magama jääma. Kindlasti uinusin seitsme minuti jooksul.

Kui pingeline periood hoiab teidki öösel üleval, siis soovitan igal juhul järele proovida, kas taoline süsteem tõepoolest aitab.


0 Comments